Blog

www.elgustdecreixer.cat

El peix: vital per als nens i les nenes


Per què és tan important menjar peix? El peix fresc o congelat aporta nutrients d'excel·lent qualitat, essencials per a l'organisme humà. Els seus components principals són aigua, proteïnes d'alt valor biològic i greixos. També conté algunes vitamines (com la vitamina D) i alguns minerals (ferro, calci…), per la qual cosa és un aliment altament recomanable. El contingut de greix del peix depèn de la varietat i de les aigües en les quals habita. Per protegir-se del medi, els peixos d'aigua molt freda acumulen més greix, que és ric en àcids grassos poliinsaturats de la sèrie omega-3. Alguns estudis han demostrat les propietats cardiosaludables d'aquests àcids grassos, així com el possible efecte sobre el desenvolupament neurològic, la inflamació, la immunitat, l'al·lèrgia, el càncer i, fins i tot, en el dèficit d'atenció i la hiperactivitat. S'ha d'acostumar els nens i les nenes des de petits a menjar diferents varietats de peix. Es recomana consumir peix quatre cops per setmana. Dos dies, peix blanc: Lluç, gall, llenguado, bacallà, rap, carboner, perca, tilàpia, truita de mar, maire, orada, llobarro, turbot, mero). Dos dies, peix blau (preferentment, de mida petita i mitjana): Seitons, sardines, anxoves o verats, salmó, sorell, besuc, castanyola negra (també anomenada saputa, palometa, brama o jonça).
Consulta aquí el
MENÚ
del teu col·legi