Blog

www.elgustdecreixer.cat

Recomanacions per al sopar


Des d'ara, al menú escolar proporcionat per Aramark hi apareixeran les recomanacions pels sopars i els caps de setmana perquè els vostres fills tinguin una alimentació sana i equilibrada. Els menús escolars d'Aramark s'elaboren sobre la base del document de consens que va publicar el Ministeri de Sanitat, en el qual s'hi reflecteixen les freqüències d'aliments que hi ha d'haver al menú escolar i que podeu consultar a l'enllaç següent: Document de consens . Per completar aquestes recomanacions per als àpats, seguim les pautes marcades en la piràmide nutricional. A partir d'aquestes freqüències, s'han fet les recomanacions per al sopar i els caps de setmana, que apareixen al menú mensual. Els grups d'aliments considerats són: Hidrats de carboni: han de constituir la base de la nostra alimentació. En aquest grup incloem l'arròs, la pasta, les patates i el pa, així com algunes varietats menys freqüents, com ara el cuscús, la polenta, etc., que poden formar part d'alguns menús. Els aliments integrals són més rics en fibres i altres nutrients que les seves varietats refinades. Per tant, es potenciarà en tant que sigui possible l'ús de varietats integrals. El pa hauria de ser un component diari en el menú. Verdures: es consideren verdures tant els purés, com les verdures senceres i les amanides. S'han de consumir 5 racions de fruites i verdures al dia. Fruites: La millor manera d'aprofitar les propietats nutritives de la fruita i que aquesta sigui acceptada millor pels nens i les nenes és consumir fruita de temporada, madura i preferiblement en cru. També es tindrà en compte fomentar la varietat en el consum per evitar la monotonia. Llegums: És convenient assegurar el consum d'una ració de llegums entre dues i tres vegades a la setmana, procurant fomentar la varietat (cigrons, llenties, mongetes vermelles, pèsols, soja, etc.) i alternant les tècniques de preparació. Ous: L'ou aporta proteïnes de qualitat i vitamines, és fàcil de preparar i té una fàcil digestió. Carn magra: en aquest apartat s'inclou la carn de pollastre, gall dindi, vedella, porc, conill o xai. Peixos: s'ha d'alternar entre peix blanc i peix blau. Com a peix blau es recomanen preferiblement peixos de mida més petita com els seitons, les sardines, etc. Embotits/carn grassa. Aquí apareixen les preparacions càrnies amb més gran contingut en greix, com ara les salsitxes, les hamburgueses, les mandonguilles, etc., i els embotits. Precuinats. Com ara canelons, croquetes, crestes, pizzes, arrebossats, empanats, etc. S'ha d'evitar que les guarnicions que acompanyen aquests plats siguin fregits. Lactis: La llet i els seus derivats (iogurt, formatges, quallades) són una important font de proteïnes i calci. Es prioritzarà l'oferta de iogurt enfront d'altres productes lactis (flam, natilles, etc.). Exemples de les recomanacions dels sopars indicades als menús i suggeriment dels plats: Exemple 1: 1r Arròs 2n Peix amb verdura, i fruita 1r Arròs blanc amb tomàquet 2n Seitons fregits amb amanida, i poma Exemple 2: (*) 1r Verdura 2n Ous amb llegums, i lactis 1r Crema de carbassa 2n Ous ferrats amb pèsols saltats, i got de llet Exemple 3: (*) 1r Verdura 2n Peix amb pasta, i fruita 1r Mongeta tendra ofegada 2n Salmó a la planxa amb cuscús, i pera Exemple 4: (**) 1r Verdura 2n Peix amb llegums, i fruita 1r Crema de pastanaga 2n Peix amb salsa verda (amb pèsols), i plàtan Exemple 5: (*) 1r Llegums 2n Ous amb verdura, i lactis 1r Crema de pèsols 2n Truita de ceba o truita amb amanida de tomàquet, i iogurt Per garantir una alimentació equilibrada, també és fonamental la composició de l'esmorzar i el berenar. Recordem que la seva composició ideal és incloure un aliment del grup d'hidrats de carboni, fruita i lacti per completar les recomanacions del dinar i el sopar. Per a qualsevol dubte o suggeriment us podeu posar en contacte a través del web www.elgustodecrecer.es o per correu electrònic: elgustodecrecer@aramark.es
Consulta aquí el
MENÚ
del teu col·legi